falun är köng

oh god. jag la mig halv tolv igår, somnade inte förrän efter två skulle jag tro, och skulle upp strax innan åtta för att fixa i ordning innan bussen till falun gick 9.05. skapligt trött man var då, må jag säga. inte kunde jag sova på bussen heller, men det gick bra ändå.

men kära nån vad jag har handlat. när jag är och shoppar brukar jag bara köpa kanske en tröja och nåt annat litet, men den här gången blev det verkligen kassar all-over-the-place. hyfsat pank är jag också inför kommande månad. men ändå inte helt, jag har kanske 3-400 kr kvar tack vare februaris sparande, så. dessutom fyller jag år i mars så mig går det nog ingen nöd på, huhu.

och om någon undrar (vilket det inte är, men ändå) vad jag köpt, så kan jag tala om att jag köpte stövletter (nedsatt från 399 till 49kr. inga vardagsskor, men ett sånt fynd tackar man inte nej till), skinnjacka (grymt skönt att byta ut den lökiga dunjackan mot skinnjackan i dagens soliga väder kan jag tala om!), tröjor, diadem, foundation, olagligt snygga muffinsformar á la leila lindholm, lite scrapsaker, och säkert nåt mer också som jag glömt för tillfället. dunderbra dag i alla fall, bra mycket roligare än att åka till gävle som man alltid är till annars. lite osis att det bara går en buss hem på hela dagen, vilket gjorde att när vi var helt slut och ville hem var det två timmar kvar tills bussen kom. dock löste vi det problemet med att gå till biblan och ta det lugnt ett bra tag innan vi gick till hållplatset. riktigt mysigt, faktiskt.

sen har jag äntligen letat rätt på ett sommarjobb jag vill söka så jag måste försöka samla mod till måndag och ringa då och höra. får jag inte jobb där vet jag inte vad jag vill söka, verkligen ingenting annat lockar. störigt.

jaja, jag återkommer alldeles strax med mitt utlåtande av melodifestivalbidragen.
- h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0