deltävling 4, 28 februari, malmö

tjabba. lite sent ute idag, men jag har ju varit borta sen sett på tv hela kvällen så jag har inte lyssnat på låtarna förrän nu. rekord.
HÄR kan man lyssna på låtarna och här är mitt utlåtande, yes?

Agnes - Love love love
mm, jag gillar agnes musikstil. discopop. även denna låt är  härlig, dock sätter sig inte refrängen på hjärnan vilket är tråkigt, man vill ju gå och lalla på den lite. men jag gillar den ändå och hoppas hon gör ett kanonframträdande för detta är ljuv musik i mina öron.
4 av 5

Star Pilots - Higher
här, sörru, hade jag skyhöga förhoppningar. jag tokälskar "in the heat of the night" och johan becken är så svinans grym så det är inte klokt. början av refrängen låter (kanske lite för?) likt velvet's dänga "take my body close". men johans lymla pipa väger upp det. men lika bra som "in the heat of the night" är den ju inte, icke sa nicke. kanske växer, men just nu är jag lite smått besviken, jag hade hoppats på att få ge en solklar femma.
3 av 5

Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
uäk, tänkte jag när jag läste att hon skulle vara med. är inget större fan av gotländska pensionärer som sjunger vaggvisor. dock lät det bättre än väntat, faktiskt. klart bättre än sussie tapper i alla fall (herregud, hur kunde hon gå till andra chansen?). men nä, inget för mig.
2 av 3

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
detta tyckte jag lät mycket intressant. det känns som dom passar som handen i handsken att sjunga med varann, på nåt sätt. kan bli mycket farliga. jag gillar't, den är lite annorlunda. skön. dock skulle det kännas väldigt sjukt om man skickade maria som kom femma i ESC redan förra året för norge. så vinna får den inte göra, men mysig att lyssna på.
4 av 5

Thorleifs - Sweet kissin' in the moonlight
"men fy friden, vadfalls?!" var troligen min första tanke när jag läste att dessa skulle delta i tävlingen. men jag måste erkänna att det svänger! känns lite som eloise för 60+. refrängen är ju helt klockers. det är ju nästan så man blir lite buggsugen alltså.
4 av 5

Sarah Dawn Finer - Moving on
denna kvinna, alltså. sicken lymla pipa hon har. detta, mina vänner, hade jag höga förhoppningar på redan från början. ojojoj. har sett bilder från repetitionerna också och det är en riktigt mäktig show hon kommer bjucka på. hissar, fläktar och solnedgångar. kan ju inte gå fel. speciellt inte med den rösten. jösses. den växer ju mer jag lyssnar också, plus att den säkert kommer vara tusen gånger bättre live när man hör hela låten och ser framträdandet. enligt vad jag läst och hört är denna segertippad till och med. det tror jag dock inte, men blir det ingen finalplats blir jag rent av arg.
4,5 av 5 (när jag ser helheten tror jag dock på en femma)

Next 3 - Esta noche
men kära nån, skäms de inte? "oh sexy girl, tralalala, esta nocheee". dislike, dislike, dislike!
1 av 5

Malena Ernman - La voix

jag + opera = astma. ew. dock är detta faktiskt rätt bra för att innehålla opera. big fat minus dock för att man inte kan sjunga med i refrängen, dels för, tja, det är opera, och dels för att den är på franska eller italienska eller nåt annat skit. ah. helt kass är den ju inte. jag är snäll idag.
3 av 5

såhär HOPPAS jag att det kommer gå:
final: sarah dawn finer - moving on
final: anna & maria - killing me tenderly
andra chansen: thorleifs - sweet kissin' in the moonlight
andra chansen: agnes - love love love

såhär TROR jag att det kommer gå:
final: sarah dawn finer - moving on
final: thorleifs - sweet kissin' in the moonlight
andra chansen: anna & maria - killing me tenderly
andra chansen: malena ernman - la voix

spännande.
nu ska jag sova.
adjö.
- h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0