deltävling 3, 21 februari, leksand

holy macaroni. är det redan fredag?! jag som brukar hänga på låset på svt.se tills klockan blir 13.10 så man får börja lyssna på låtarna - idag hade jag glömt bort det helt?! vad är detta. kan vara för att jag har varit hemma idag, men ändå. det känns som en torsdag eller nåt. aja, jag kom på det till slut i alla fall så HÄR kan du lyssna och här är mitt utlåtande:

Velvet - The Queen

jag brukar inte gilla velvet. suckade högt när jag läste att hon skulle vara med. dock tycker jag faktiskt denna låter helt okej. dock har jag läst att det låtit riktigt riktigt falskt på repen, så vi får se hur det blir live. det rycker lite i dansmusklerna när jag hör låten, dock. absolut ingen vinnare, men kan säkert vara skön att lyssna på.
3 av 5

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I got U
det här är nice. sommar ut i fingertopparna, för vad är väl mer sommar än reggae? hur det än går för låten i tävlingen kommer jag most certainly knarka denna i sommar. I like I like. passat dock kanske inte riktigt in i sammanhanget, kanske.
3,5 av 5

Molly Sandén - Så vill stjärnorna
alltså kära nån. sicken lymla pipa tjejen har. obegripligt. mysig ballad, sjuttiåtta gånger bättre än shirleys kalkonlåt, kalas kalas! tror detta blir bra mycket bättre live också. när man får höra hela tjuttaballongen. utan tvekan.
4 av 5

E.M.D - Baby, Goodbye
detta är inte vad jag väntade mig av grabbarna grus. jag tänkte mig en ny jennie let me love you-dänga som man inte kan låta bli att älska lite i smyg och som snabbt sätter sig på hjärnan och är trallvänlig. det här är också bra tycker jag, fast på ett annat sätt. det är lite mer vincent-stuk över den här kan jag tycka, och det är ju lymla nice. passar kanske inte mattias och erik's mesiga röster så bra, men för danny passar den som handen i handsken så det funkar ändå. det står mellan 3,5 eller 4 i betyg... jag ger 3,5 nu och är det bra live också blir det en fyra (eller kanske mer, vad vet jag)
3,5 av 5

Mikael Rickfors - Du vinner över mig

ånej. jag hade hoppats lite på den här, faktiskt. "jag ska köpa vingar för pengarna" är skön. men det här alltså. så dåligt. bottennapp, gubben där. blä.
1 av 5

Maja Gullstrand - Här för mig själv
när jag läste att hon skulle vara med blev jag lite glad i själen, jag tycker hon är skön. har en gammal fame factory-platta där hon sjunger "dröm på posten", den är så mysig. den här låten gör mig inte besviken. mysigt är ordet.
4 av 5

Sofia - Alla

har ingen aning om vem detta är, men när jag lyssnade på låten blev jag positivt överraskad. låter som ett ESC-bidrag från nåt annat land. jag gillar't. synd att hon sjunger på grekiska eller vad det nu var, för jag förstår inte ett ord. men melodin var helskön. synd, det kommer troligen kosta henne en final/andra chansen-plats. hade hon sjungit på engelska hade det nog varit en helt annan sak, men det är vad jag tror.
4 av 5

BWO - You're not alone

denna och mollys låt verkar vara "proffsens" favoriter. jag hatar BWO av hela mitt hjärta, men tänkte att om det är en ballad kanske den går att lyssna på i alla fall. icke. jag förstår inte deras storhet. jag tycker den här är svintråkig och ooriginell, och jag är ändå ett enormt fan av mainstream-pop som är det opersonligaste man kan komma på. detta går inte hem hos mig, icke. vinner dom så dör jag. fast det skulle vara lite kul ändå om de vann och gick till ESC och de skulle floppa totalt. alexander bard som kommer vareviga år och säger "men vi är så stora i europa, vi skulle lätt vinna, synd att inte svenska folket förstår det", i princip. att se deras miner då. wuuuhu. jaja, skitsamma. i min värld, BWO - ni hänger löst.
1 av 5

såhär hoppas jag att det kommer gå:
final: Molly Sandén - Så vill stjärnorna
final: Sofia - Alla
andra chansen: E.M.D - Baby, Goodbye
andra chansen: Maja Gullstrand - Här för mig själv eller Velvet - The Queen

såhär tror jag att det kommer gå:
final: BWO - You're not alone
final: Molly Sandén - Så vill stjärnorna
andra chansen: Velvet - The Queen
andra chansen: E.M.D - Baby, Goodbye

må så gott.
- h

Kommentarer
Postat av: hedvig

jag tyckte han reggaesnubben var skön.

2009-02-22 @ 00:43:00
URL: http://hedda94.blogspot.com
Postat av: hanna

eller hur, underbar :D jag gillade 50-tals-temat extremt. lite outkast - hey ya över det hela, fast röd-orange istället för grönt. I like, yes

2009-02-22 @ 00:46:45
URL: http://randomname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0