deltävling 2, 14 februari, skellefteå

Äntligen! Imorgon är det melodifestivalen igen och käre lasse lindh är med vilket gör detta extra spännande. HÄR kan man lyssna på låtarna. Jag tror jag kör direkt på mitt utlåtande.

Lili och Susie - Show me heaven
Haha, jag kan ju inte låta bli att gilla det här alltså. 80-tals pop slår aldrig fel. Smått penibelt, men så är fallet. Inget jag kommer rösta på, men jag kommer lätt dansa loss lite om jag känner mig själv.
4 av 5

Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
Denna mannen lyckas alltid, förstår inte hur man kan vara ett sånt musikaliskt geni. Detta är en riktig bli-på-gott-humör-dänga i upptempo. Åh, jag ska rösta som en get. Tyvärr tror jag resten av sveriges befolkning är för smaltänkta och röstar hellre på mainstream-pop, så vette tusan om denna har någon chans. Jag ska göra mitt bästa för att den ska gå vidare i alla fall, säg adjö till studiebidraget. Den påminner lite om "Du skär", på nåt vis. Fast denna är mycket muntrare.
5 av 5

Jennifer Brown - Never been here before

Mysig röst, sen är jag ju svag för ballader i alla former. Den låter riktigt bra, men jag tror det är en låt som växer, just nu känns den lite halvbra bara. Gör hon detta bra live kan det gå riktigt bra i röstningen tror jag.
3,5 av 5

H.E.A.T - 1000 miles
Måste erkänna att jag tycker den här är rätt bra, faktiskt. Mycket bättre än Poodles-trams i alla fall. Jag gillar att den varken är jätteupptempo eller jättelugn. Härligt lagom. Hoppas de gör det bra live, bara. Det kan gå hur som helst.
3,5 av 5

Markoolio - Kärlekssång från mig
Marko Lethosalo, sicken lymla stjärna. Tyvärr har jag läst att han sjungit galet falskt på repetitionerna och att låten är ett dåligt försök att vara rolig, men av den snutten jag hörde så är den bara allmänt härlig! "Så vänta dig ingen kärlekssång från mig, någon smäktande ballad kommer inte att bli av". Suger den live får jag väl vänta tills den kommer i studioversion så jag får lyssna på den då istället. Jag gillar't i alla fall.
4 av 5

Amy Diamond - It's my life
Jag har alltid haft nåt emot Amy, men hennes låtar tycker jag om, konstigt nog. Har massa låtar med henne på min ipod som man inte tröttnar på, huhu. Denna är inget undantag, jag gillar den, väldigt härlig melodi måste jag säga. Trodde hon inte skulle kunna slå förra årets låt, "Thank you", som var en sån lymla bli-glad-dänga, men den här är lätt på samma nivå.
4,5 av 5

Cookies n Beans - What if
Jag tycker country är rätt mysigt, faktiskt. Sen blir det ju inte sämre av att Frida Öhrn från Oh Laura (oh, nu fick jag sommarfeelig och vill lyssna på release me) är med och sjunger som en gudinna. Har sett bilder på hur scenen ska se ut under deras nummer, neonskylt med "Cookies n Beans" i bakgrunden och lite allmänt countrytrevlig omgivning. Ett stort plus för munspelet jag hörde i slutet också. Sen vet jag inte om låten var så extremt bra, men jag tror den växer efter några genomlyssningar.
3,5 av 5

Måns Zelmerlöw - Hope and glory

Så sist men inte minst kommer lelle mums-mums. Jag gillar refrängen, det är lite E-type-refrängen över den på nåt vis, höhö. På ett positivt sätt. Sen har han en grym pipa och jag har läst att han ska bjussa på en hejdundrande show, så jag är mycket nyfiken. Låten ligger ännu inte på Cara mia's eller Brother oh Brother's nivå ännu, dock tror jag absolut att låten kommer växa efter jag hört hela låten. Lätt som en plätt.
4 av 5

Såhär hoppas jag att det kommer gå:
Final: Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
Final: Måns Zelmerlöw - Hope and glory
Andra chansen: Amy Diamond - It's my life
Andra chansen: Lili och Susie - Show me heaven, ev markoolio om han är bra live men av det jag har läst ser det inte så lovande ut...

Såhär tror jag att det kommer gå:
Final: Måns Zelmerlöw - Hope and glory
Final: Amy Diamond - It's my life
Andra chansen: Lili och Susie - Show me heaven
Andra chansen: Markoolio - Kärlekssång från mig (om det inte låter falskt, annars kanske typ Jennifer Brown eller H.E.A.T)

Det var allt från mig,
tjing tjong!
- h

Kommentarer
Postat av: Linnea

nörd nörd nörd nörd nörd nörd

2009-02-13 @ 14:48:48
Postat av: hanna

HAHAHa äsch då :D

2009-02-13 @ 15:15:54
URL: http://randomname.blogg.se/
Postat av: hedvig

LASSE!!!!!! =D

2009-02-13 @ 15:19:26
URL: http://hedda94.blogspot.com
Postat av: hedvig

Och yeey, dom e i skellefteå (Y)

2009-02-13 @ 15:22:15
URL: http://hedda94.blogspot.com
Postat av: carro

Jag älskar att läsa dina recentioner :D Fortsätt med det!

2009-02-13 @ 16:18:08
URL: http://cccarolinal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0