DELTÄVLING 1, 7 feb, göteborg

NU har jag lyssnar igenom hela startfältet på svt.se. tyvärr verkar det inte vara mycket att hänga i julgranen direkt... jag kör en sammanställning här nedanför då.

1. Nina Söderquist, "Tick tock"
här hade jag höga förhoppningar, hon är ju så galet grym + att hon är från alfta så man vill ju heja lite extra därför. men tyvärr var inte låten nån höjders i mina ögon. den är lite mellanmjölk. dock har den potential att växa, den kanske är bättre live dessutom. jag vet inte. sånt som märks, I guess.
3 av 5

2. Jonathan Fagerlund, "Welcome to my life"
det känns som jag är den enda som vet precis vem jonathan fagerlund är :o men det kan bero på att jag var tv-nörd redan i mina yngre dar och kommer ihåg honom från när han var med i super troopers, har han på skiva och vhs. dessutom hade jag en crush på honom när jag var liten, HAHA. anyway, den här låten är för lam. jag kommer säkert lyssna på den i sommar, den är lite glad på det viset, men mja. under den där minuten tyckte jag det verkade för tråkigt i alla fall. men vi får se hur det blir live.
3 av 5

3. Shirley Clamp, "Med hjärtat fyllt av ljus"
denna hade jag galet höga förväntningar på. jag menar, shirleys pipa till en ballad med ett sånt vackert namn, det kan ju inte gå fel, tänkte jag. men jag tyckte svt klippte låten för konstigt. det är den sista minuten, från höjningen till sluttonen. man vill ju höra mitt i låten, annars blir det så fel. men jaja. den verkar sådär :/ tror dock den är mycket bättre live och att den växer, så var det t ex med "empty room" förra året. svt spelade bara en bit av refrängen, ingen vers eller nåt vilket gjorde att den kändes lite lam, sen när man hörde hela blev det helt annorlunda.
3 av 5 här med

4. Scotts, "Jag tror på oss"
det här är alltså låten linda bengtzing tackade nej till. det tyckte jag hon gjorde rätt i för det här är inte bra alltså. jag som hade så höga förväntningar på scotts, tycker dom är lite småhärliga. men så fick dom den här tråklåten. nej, absolut ingen höjdare. tror inte ens den kan växa i mina ögon, inte ens live. men man vet aldrig.
2 av 5

5. Emilia, "You're my world"
jag gillar emilia sen innan, men trodde ändå att den skulle vara lite medelmåtta, lite tråkig, om jag ska vara ärlig. så hör jag den och fastnar direkt. åh, jag blir glad av den. äkta min smak. jag kan inte sluta nöta den på svt, huhu. dock är jag rädd att den är för smal för att gå vidare, tyvärr. men går hon inte vidare kommer singeln ut snabbare och jag kan tanka hem den. det är ett litet plus i kanten. för jag ska ha den.
5 av 5 (av det lilla jag hörde i alla fall)

6. Alcazar, "Stay the night"

jag har aldrig riktigt gillat alcazar. låtarna är trallvänliga och så, men usch, jag vill inte att de ska vinna eller nåt. för tråkiga. jag vet inte, men nej. I dislike. och denna låt var inget undantag, jag gillar den inte alls. vidrigt dålig är den inte, man klarar av att lyssna på den, men blä. nej, den ska inte gå vidare.
2 av 5

7. Caroline af Ugglas, "Snälla, snälla"
jag måste erkänna att jag tycker caroline af ugglas är så gälet skön. härlig röst och musikstil också. jag gillar faktiskt att rösten spricker lite nu och då, det är det som är charmen. så är hon skitkonstig på scen också, det är roligt. just den här låten vet jag dock inte riktigt med. man hör så lite i preview'n. tror inte den går vidare, men jag ska nog fixa hem den för den var lite sådär kvälls-mysig tycker jag, haha.
3,5 av 5

8. Marie Serneholt, "Disconnect me"
blö, vad jag inte står ut med den här människan. äckligt sönderspacklad tant med britney-pipa (inget positivt). uäk. tror dock låten kan bli farlig. den sätter sig på hjärnan och melodin passar till sammanhanget. faktiskt verkar den rätt bra. synd bara att denna skunk blev tilldelad den. well well. vi får se hur det blir live.
3,5 av 5

såhär hoppas jag att det går:

Final: Emilia - You're my world
Final: Nina Söderqvist - Tick tock
Andra chansen: Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Andra chansen: Shirley Clamp - Med hjärtat fullt av ljus

... men såhär tror jag att det går:
Final: Marie Serneholt - Disconnect me
Final: Shirley Clamp - Med hjärtat fullt av ljus
Andra chansen: Alcazar - Stay the night
Andra chansen: Scotts - Jag tror på oss

förlåt för galet långt inlägg, men ni får överleva.
kommentera!

- h

Kommentarer
Postat av: elviraolsson

Men kolla i Instruktions boken då? Man får ändra till M (manuellt) sen får man "rulla" på den där grejen så kanske det händer nåt?

2009-02-06 @ 15:22:17
URL: http://elviraolsson.blogg.se/
Postat av: elviraolsson

En stadig stativ måste man ha, eller så kan man lägga kameran på nåt stadig (till exempel bord) Då blir det bra bilder

2009-02-06 @ 15:26:26
URL: http://elviraolsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Yes bästa låten med killers

2009-02-06 @ 15:29:24
URL: http://sangtexter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0