svettlöken åke

tjabba tjena. jag har ont i ryggen. och gissa varför? jo, sent i natt när jag precis skulle gå ifrån soffan och lägga mig i sängen fick jag syn på en enorm, fet, snuskig spindel kravlandes på golvet som jag var tvungen att slå ihjäl med tv-dosan. jag höll på att krevera, kutade ut ur rummet och stack upp till övervåningen, passande nog hittade jag två (allt för tunna) övernattningsdynor som jag släpade med mig till scraprummet, la mig och somnade på studs. sen vaknade jag av att pappa berättade för mamma att jag låg där inne och hon började fnissa. men vad friden ska jag göra då?! skulle jag lagt mig nere hade jag förvisso somnat till slut, men säkerligen drömt mardrömmar eller bara sovit allmänt dåligt. näe, jag får nog leva med halvbruten rygg tills på lördag för sover nere i källarn innan dess gör jag bara inte. japp, jag är patetisk och pinsam men det är jag i ett nötskal. deal with it. så här i efterhand undrar jag hur i fridens dagar jag för två år sen eller vad det var temporärt flyttade ut ur mitt gamla rum på övervåningen en sommar för att jag sett småspindlar där lite nu och då. what a wuss. de vider som lever nere i källaren är säkert 10 gånger större eller nåt. alltså jag kräks. uäääk.

i övrigt har jag inte gjort nåt speciellt idag. den enda gången jag vistats i mitt rum var i morse när jag sprang ner och hämtade datorn, sen efter det har jag hängt i tv-rummet och mestadels i adinas rum där mamma och jag har toknött gilmore girls. mysigt ju. vi drack två koppar te och jag åt rostat med vitlöksost på. så sinnessjukt smarrigt.

jag återkommer om sisådär en minut med en dagens. det är knivigt idag. det är en låt som verkligen är DAGENS låt, men den har jag redan tipsat om. bara det att nu finns det en musikvideo också. det gjorde det inte när jag tipsade. jag kanske visar den senare ikväll eller imorgon då. för my, oh, my, är jag kär i den eller vad! jag tipsar om dagens next best thing istället.

adjöken
- h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0