honey, I'm hoooome

har haft noll blogglust den senaste tiden, men nu sitter jag och är rastlös som bara den så jag tänkte slinka in ett liten inlägg (:

tänk. bara tre dagar kvar nu. helt otroligt. jag längtar.
dock är tiden precis innan jul vanligtvis den mysigaste, för på själva julafton är allt så stressigt. inte i år, kanske, eftersom att vi ska vara hemma hela förmiddagen, men annars brukar det vara så.

anyhow.

idag har jag bara varit hemma. jag vaknade säkert tidigt egentligen, men jag vägrade gå upp så jag låg och halvsov i sängen i flera timmar fram till tolv. mysigt värre. för så fort jag kliver upp ur sängen blir jag rastlös. typiskt att alla filmer jag tänkt se nu under lovet försvann p.g.a att min psykdator dog och behövde byta hårddisk. katastrof.
det enda vettiga jag gjort idag är att jag städade köket och julfixade lite; tog ner miniplastgranen och klädde den, fixade en julpyntskål med gamla julkulor och sånt, tände massa ljus och bytte stolsdynor, t ex. hoppas mamma blir glad som en undulat när hon kommer hem och ser förändringen. köket såg ut som ett bombnedslag med skägg innan, nu är det julstämning så det skriker om det! jag är nöjd.

skönt att alla julklappar är fixade också. nöjd med alla blev jag. jag hittade nåt till både mamma, pappa och adina som passar dom perfekt.
och galet att jag fick ryck igår att göra en liten hög julkort till lite folk! trodde aldrig jag skulle orka. men det blev av till slut så vi åkte med några sent igår kväll och resten får vi väl åka med imorn eller så.

usch, nu pratar jag bara tråk som ingen bryr sig om, men det är skönt att skriva av sig lite av det senaste i alla fall. hehe.

ska försöka skriva något mer innan jul, men i fall det inte blir av så önskar jag alla en riktigt god jul!
- h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0