melodifestivalfinal, 14 mars '09, globen

nu är dagen kommen. oh, vad peppad jag är! kan knappt sitta still!
jag går raskt pang-på på kvällens utlåtande. ger inga betyg ikväll, dock.

Måns Zelmerlöw - Hope and Glory
ja, jag gillar ju detta. klockren schlager, egentligen en vinnarlåt. dock tror jag inte att den vinner i år. den är för lik t ex hero och las vegas i stilen, och dom gick det ju inte särskilt bra för i europa om man säger så... så jag tror tyvärr att den kommer på plats 3-5, även om den gärna skulle få vinna i mina ögon.


Caroline af Ugglas - Snälla Snälla
för er som inte vet så måste jag ju erkänna att jag tycker om den här låten, pinsamt nog. jag tror det är så att antingen så älskar man den eller så hatar man den, jag tillhör grupp nummero ett. lymla fin låt, och af Ugglas är cool. hon är redan topp 3-tippad och hon kan fortsätta skrälla, alltså. själv tycker jag inte den passar i tävlingen, det här är mer en låt jag lyssnar på vid sidan av. men den kan vinna, vettni. hon är riktigt segertippad. men jag hoppas hon inte vinner. höhö.

Agnes - Love Love Love

första gången jag hörde denna tyckte jag den var helt okej, men lite intetsägande, den fastnade inte på hjärnan eller något. men nu trallar jag på den stup i kvarten. "come gimme love love love, lift me up to the shy, oh gimme love love love take me higher than high" och så vidare. så är det så läckert i början när den börjar lugnt och mysigt, och sen bara DISCODUNK! I like. men tror inte på någon topp-placering.

H.E.A.T - Thousand Miles

så här ligger det till. han som sjunger är en grymt duktig sångare, melodin är faktiskt riktigt härlig och höjningen är klockren och låten spelas lite nu och då på ipoden. men den känns lite för. jag vet inte. jag stör mig ordentligt på i slutet av refrängen när dom sjunger "cuz I'd walk - a - thousandmiles", känns så oerhört krystat. egentligen känns hela texten lite krystad, men det är ju ändå schlager så det kan jag leva med, men ändå. så stör jag mig på att dom inte ens är in it to win it. dom tycker schlager är töntigt och vill bara ha PR och hoppas att dom inte vinner. det är så löjligt, ingen tvingar de att vara med, stanna hemma då om det är så gymt töntigt med schlager. hm.

Emilia - You're My World
åh jesus kristus vad jag älskar den här låten. kan inte tröttna på den. så klockren. riktig feelgood-dänga! tyvärr har den troligen ingen chans i finalen och kommer hamna i botten någonstans, men jag kommer rösta! sjukt bra låt.

Alcazar - Stay the Night
jag gillade inte alls den här låten i början, har i och för sig aldrig riktigt gillar alcazar och deras musikstil heller. men den här låten växer. verserna är bättre än refrängen men det funkar ändå. och scenkläderna är tuffa HEHEh. jag gillar på topp 5 eller nåt.

Sarah Dawn Finer - Moving On
jag dör. hon är så grymt duktig. det är en så grymt pampig låt. jag älskar det. det här är grejen. jag ska rösta rösta rösta ihjäl mig. men den kommer inte vinna, tyvärr. men jag ska kämpa in i det sista. snälla sverige, skicka detta till moskva. lätt bästa låten i startfältet.

E.M.D - Baby Goodbye
jag gillart, även fast jag har svårt för både mattias och erik i trion. jag fasthåller vid att detta skulle vara en solklar vinnare om danny sjungit solo, men de har nog goda chanser ändå skulle jag tro.

Sofia - Alla
melodin = skitbra, esc-chanser = mycket bra, utstrålning = värdelös. näe, det blir nog en placering långt ner för denna. den är mysig att lyssna på, visst, men AH, hon är så tråkig på scen. och störigt att låten är på grekiska. fattar inte ett jota.

Molly Sandén - Så Vill Stjärnorna
blev besviken på denna, molly kan så galet mycket mer än denna tråkiga balladsörja! den går att lyssna på, men nej, tror tyvärr på en placering långt ner i högen för denna. hon får komma tillbaka nästa år med en bättre låt, då han hon enorma chanser!

Malena Ernman - La Voix
neeej snälla snälla, skona mig från från denna operasoppa. jag får utslag och astma av opera i alla dess slag. visst, den har sina bra ställen, men näe. jag vill inte att den ska vinna. men det kommer den. och jag är hyfsat säker också. skit och piss.

jag tror att topp 3 blir:
1. La Voix
2. Snälla Snälla
3. Hope & Glory

jag tror att botten 3 blir:
11. You're My World
10. Så Vill Stjärnorna
9. Alla


iiiih nu börjar det, carro är här och rebecca kommer strax, fy va kul!
adjö
- h

Kommentarer
Postat av: hedvig

haha, jag tippade också på att malena skulle vinna, OCH HON BA GJORDE DET, hähä.

Men jag hejade på Caroline och Saraaaaaah =D

2009-03-14 @ 22:08:51
URL: http://hedda94.blogspot.com
Postat av: hanna

jag gillade operalåten lite :$

men ville att alcazar skulle vinna!!! :(

2009-03-14 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0